Вибірка з проекту ПКУ ( р№ 6509, споба № 1. опубліковано: "УК", 03.08.2010)
   
        РОЗДIЛ ХIV. СПЕЦIАЛЬНI ПОДАТКОВI РЕЖИМИ
  Глава 1
  в кінець
  Глава 2
  не розміщено
  Глава 3
  не розміщено
  Глава 4
  не розміщено

      Глава 1. Спрощена система оподаткування, облiку та звiтностi суб’єктiв малого пiдприємництва

    Стаття 1. Визначення термiнiв
У цiй главi термiни вживаються у розумiннi роздiлу I цього Кодексу.

    Стаття 2. Платники податку

2.1. Платниками податку з урахуванням пункту 2.2 цiєї статтi є:

2.1.1) фiзичнi особи – пiдприємцi, якi протягом календарного року, що передує перiоду переходу на спрощену систему оподаткування, вiдповiдають сукупностi таких критерiїв (далi у цiй главi – фiзичнi особи): кiлькiсть осiб, що перебувають з ними у трудових вiдносинах, одночасно не перевищує 10 осiб (включаючи членiв сiмей таких фiзичних осiб); обсяг доходу не перевищує 300 000 гривень;
2.1.2) юридичнi особи – суб’єкти господарювання будь-якої органiзацiйно-правової форми, якi протягом календарного року, що передує перiоду переходу на спрощену систему оподаткування, вiдповiдають сукупностi таких критерiїв (далi у цiй главi – юридичнi особи): середньооблiкова кiлькiсть працiвникiв не перевищує 50 осiб; обсяг доходу не перевищує 2 000 000 гривень.

2.2. Спрощена система оподаткування не поширюється на:

2.2.1) суб’єктiв господарювання (юридичних осiб та фiзичних осiб –пiдприємцiв), якi здiйснюють:
а) дiяльнiсть у сферi розваг;
б) обмiн iноземної валюти;
в) виробництво пiдакцизних товарiв;
г) дiяльнiсть, пов’язану з експортом, iмпортом та оптовим продажем пiдакцизних товарiв;
ѓ) виробництво, оптовий та роздрiбний продаж пально-мастильних матерiалiв (крiм роздрiбного продажу пально-мастильних матерiалiв в ємностях до 10 лiтрiв);
д) видобуток, виробництво та iншi види дiяльностi з дорогоцiнними металами i дорогоцiнним камiнням, в тому числi органогенного утворення, що пiдлягають лiцензуванню вiдповiдно до Закону України «Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi»;
е) дiяльнiсть у сферi фiнансового посередництва;
є) дiяльнiсть пов’язану з органiзацiєю торгiвлi, наданням послуг iз створення належних умов для здiйснення торгiвлi iншими фiзичними або юридичними особами та орендою торгових мiсць на ринках та/або у торговельних об’єктах, за виключенням ринкiв, на яких кiлькiсть торгових мiсць менша за 50;
ж) спiльну дiяльнiсть без утворення юридичної особи;
з) видобуток та реалiзацiю корисних копалин;
и) дiяльнiсть з надання в оренду земельних дiлянок, житлових та нежитлових примiщень (споруд, будiвель) та або їх частин, крiм: фiзичних осiб –пiдприємцiв, якi надають в оренду земельнi дiлянки загальна площа яких не перевищує 20 соток; фiзичних осiб –пiдприємцiв, якi надають в оренду одне житлове примiщення загальною площею до 100 кв. метрiв та нежитловi примiщення (споруди, будiвлi) та/або їх частини за умови, що сумарна площа наданих в оренду примiщень не перевищує 300 кв. метрiв; юридичних осiб, якi надають в оренду земельнi дiлянки загальна площа яких не перевищує 20 соток; юридичних осiб, якi надають в оренду нежитловi примiщення (споруди, будiвлi) та/або їх частини за умови, що сумарна площа наданих в оренду примiщень не перевищує 500 кв. метрiв;
i) послуги стiльникового зв’язку;
ї) дiяльнiсть з перепродажу предметiв мистецтва, колекцiонування та антикварiату, дiяльнiсть з органiзацiї торгiв (аукцiонiв) виробами мистецтва, предметами колекцiонування або антикварiату;
к) дiяльнiсть з надання послуг у сферi телерадiомовлення вiдповiдно до Закону України «Про телебачення i радiомовлення»;
л) дiяльнiсть з проведення розслiдувань та забезпечення безпеки;
м) дiяльнiсть з управлiння пiдприємствами, допомiжну дiяльнiсть у сферi управлiння;
н) фiзичних осiб-пiдприємцiв, якi здiйснюють роздрiбний продаж пiдакцизних товарiв (крiм дiяльностi фiзичних осiб, пов’язаної з роздрiбним продажем пива);

2.2.2) суб’єктiв господарювання, у статутному капiталi яких сукупнiсть часток, що належать iншим суб’єктам господарювання, якi не є платниками єдиного податку, дорiвнює або перевищує 25 вiдсоткiв;

2.2.3) банки, кредитнi спiлки, ломбарди, лiзинговi компанiї, довiрчi товариства, страховi компанiї, установи накопичувального пенсiйного забезпечення, iнвестицiйнi фонди i компанiї, iншi фiнансовi установи, визначенi законом; громадськi органiзацiї, суб’єктiв господарювання створених без мети отримання прибутку (неприбутковi органiзацiї); страхових (перестрахових) брокерiв, страхових агентiв, реєстраторiв цiнних паперiв, арбiтражних керуючих;

2.2.4) суб’єктiв господарювання, якi на день подання заяви про реєстрацiю платником податку мають податковий борг (недоїмку), за винятком безнадiйного податкового боргу (недоїмки), який виник внаслiдок дiї обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин);

2.2.5) представництва, фiлiї, вiддiлення та iншi вiдокремленi пiдроздiли юридичної особи, яка не є платником єдиного податку.

2.3. Платники податку повиннi здiйснювати розрахунки за вiдвантаженi товари (виконанi роботи, наданi послуги) виключно у готiвковiй та/або безготiвковiй формi.

2.4. Фiзичнi особи –пiдприємцi та юридичнi особи, якi перейшли на спрощену систему оподаткування, при здiйсненнi розрахункiв у готiвковiй та/або безготiвковiй формi (iз застосуванням платiжних карток, платiжних чекiв, жетонiв тощо) застосовують реєстратори розрахункових операцiй вiдповiдно до законодавства.


    Стаття 3. Об’єкт оподаткування

3.1. Об’єктом оподаткування з урахуванням положень пунктiв 3.2 - 3.4 цiєї статтi є дохiд платника податку, зменшений на такi суми, що надiйшли у звiтному перiодi:
а) податку на додану вартiсть (за винятком юридичних осiб, якi обрали ставку оподаткування 5 вiдсоткiв, та фiзичних осiб, якi не є платниками податку на додану вартiсть);
б) суму кредитiв, фiнансової допомоги, наданої на поворотнiй основi, отриманої та поверненої протягом 12 календарних мiсяцiв з моменту її отримання;
в) суму коштiв цiльового призначення, що надiйшли вiд державних фондiв соцiального страхування, з бюджетiв або державних цiльових фондiв (в межах державних програм);
г) суму коштiв (зокрема аванс, передоплата), якi повертаються покупцю – платнику податку внаслiдок повернення ним товару або розiрвання договору, а також суму коштiв, якi повертаються платником податку покупцю внаслiдок повернення таким покупцем товару (в розмiрi, який не перевищує суми, сплаченої за товар);
ѓ) суму коштiв, що надiйшли як оплата товарiв (робiт, послуг), якi реалiзованi в перiод перебування платником податку на загальнiй системi оподаткування та вартiсть яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленнi податку на прибуток пiдприємств або загального оподатковуваного доходу фiзичної особи (крiм випадкiв реалiзацiї таких товарiв (робiт, послуг) за рахунок бюджетних коштiв);
д) суму податку на додану вартiсть, отриманого в цiнi товарiв (послуг), вiдвантажених (поставлених) платником податку в перiод його перебування на загальнiй системi оподаткування (крiм випадкiв постачання таких товарiв (послуг) за рахунок бюджетних коштiв);
е) суму коштiв та вартостi майна, внесених засновниками або учасниками платника податку до статутного фонду такого платника;
є) суму коштiв у частинi надмiрно сплачених податкiв, зборiв (обов’язкових платежiв), що повертаються платнику податку з бюджетiв або державних цiльових фондiв;
ж) дивiденди, отриманi платником податку вiд iнших платникiв податку, що оподаткованi у порядку, визначеному роздiлом III цього Кодексу; з) суму коштiв, отриманих за внутрiшнiми розрахунками мiж структурними пiдроздiлами платника податку.

3.2. Об’єктом оподаткування при продажу основних фондiв є дохiд, який визначається як рiзниця мiж сумою коштiв, отриманою вiд продажу таких фондiв за цiною, не меншою вiд звичайної, та їх залишковою балансовою вартiстю, що склалася на момент продажу.

3.3. У разi надання послуг, виконання робiт за договорами доручення, транспортного експедирування або за агентським договором об’єктом оподаткування є сума винагороди повiреного (агента).

3.4. Не є об’єктом оподаткування суми податкiв i зборiв (обов’язкових платежiв), отриманi (нарахованi) платником податку пiд час здiйснення ним функцiй податкового агента.

3.5. Датою отримання доходу є дата надходження коштiв на поточний рахунок (в касу) платника податку, у тому числi списання кредиторської заборгованостi по якiй минув строк позовної давностi та безоплатно одержанi протягом звiтного перiоду матерiальнi i нематерiальнi цiнностi (активи).

3.6. У разi коли торгiвля товарами (роботами, послугами) через торговельнi автомати здiйснюється з використанням жетонiв, карток та/або iнших замiнникiв грошового знаку, вираженого в грошовiй одиницi України, датою отримання доходу вважається дата продажу таких жетонiв, карток та/або iнших замiнникiв грошового знаку, вираженого в грошовiй одиницi України.
Технiчнi поправки до проекту Податкового кодексу України до роздiлу XIV «Спецiальнi податковi режими» Пункт 3.6 статтi 3 глави 1 викласти в такiй редакцiї:
«3.6. У разi здiйснення торгiвлi товарами або послугами з використанням торговельних автоматiв чи iншого подiбного обладнання, що не передбачає наявностi реєстратора розрахункових операцiй, датою отримання доходу вважається дата вилучення з таких торговельних апаратiв та/або подiбного обладнання грошової виручки.»


3.7. У разi коли торгiвля товарами (роботами, послугами) через торговельнi автомати здiйснюється з використанням жетонiв, карток та/або iнших замiнникiв грошового знаку, вираженого в грошовiй одиницi України, датою отримання доходу вважається дата продажу таких жетонiв, карток та/або iнших замiнникiв грошового знаку, вираженого в грошовiй одиницi України.

3.8. Дивiденди, що виплачуються власникам корпоративних прав (засновникам суб’єктiв спрощеної системи оподаткування), юридичними особами оподатковуються вiдповiдно до законодавства з питань оподаткування: для фiзичних осiб згiдно iз роздiлом IV цього Кодексу; для юридичних осiб, якi обрали спосiб оподаткування доходiв за загальною системою оподаткування, згiдно iз роздiлом III цього Кодексу; для юридичних осiб – платникiв єдиного податку згiдно iз цiєю главою.


    Стаття 4. База оподаткування

4.1. Базою обкладення податком є виражений у гривнях дохiд платника податку, визначений згiдно з пунктами 3.1 - 3.4 статтi 3 цiєї глави.

4.2. Дохiд, виражений в iноземнiй валютi, перераховується у гривнi за офiцiйним курсом гривнi до iноземної валюти, встановленим Нацiональним банком України на дату отримання таких доходiв.

4.3. Дохiд у виглядi безоплатно отриманих товарiв, робiт, послуг визначається за звичайними цiнами у порядку, встановленому роздiлом III цього Кодексу.


    Стаття 5. Ставки податку для фiзичних осiб

5.1. Ставки податку для фiзичних осiб встановлюються щороку сiльськими, селищними та мiськими радами (далi у цiй статтi – органи мiсцевого самоврядування) з розрахунку на календарний мiсяць у межах:

5.1.1) вiд 200 до 600 гривень з розрахунку на календарний мiсяць для наступних видiв господарської дiяльностi:
а) дiяльнiсть у сферi iнформатизацiї;
б) надання послуг з доступу до мережi Iнтернет;
в) дiяльнiсть у сферi права;
г) дiяльнiсть у сферi бухгалтерського облiку та аудиту;
ѓ) дiяльнiсть у сферi iнжинiрингу, геологiї та геодезiї;
д) дiяльнiсть з консультування з питань комерцiйної дiяльностi та управлiння;
е) рекламна дiяльнiсть;
є) технiчнi випробування та дослiдження;
ж) пiдбiр та забезпечення персоналом;

5.1.2) вiд 20 до 200 гривень – для iнших видiв господарської дiяльностi.

5.2. На перiод з 1 сiчня 2011 року до 31 грудня 2015 року для фiзичних осiб, якi провадять господарську дiяльнiсть виключно з надання послуг, займаються торгiвлею на ринках та обсяг доходу яких протягом календарного року при пiдтвердженнi статусу платника податку не перевищує 300 000 гривень, установлюється нульова ставка податку.

5.3. Рiшення про встановлення ставок податку для фiзичних осiб, їх змiну приймаються та офiцiйно оприлюднюються органами мiсцевого самоврядування до 1 липня поточного бюджетного перiоду i набирають чинностi з початку наступного бюджетного перiоду.

5.4. Офiцiйно оприлюднене рiшення про встановлення ставок податку для фiзичних осiб є нормативно-правовим актом з питань оподаткування. Копiя такого рiшення надсилається органом мiсцевого самоврядування вiдповiдному органу державної податкової служби у десятиденний строк з дня його офiцiйного опублiкування.

5.5. Ставки податку для фiзичних осiб є незмiнними протягом бюджетного перiоду, на який вони встановленi органами мiсцевого самоврядування.

5.6. У разi коли органами мiсцевого самоврядування до початку нового бюджетного перiоду в установленому цiєю статтею порядку не встановлено та/або не оприлюднено ставки податку за видами господарської дiяльностi, до моменту їх встановлення та/або оприлюднення дiють ставки податку, визначенi у попередньому бюджетному перiодi.

5.7. Фiзичнi особи, якi провадять кiлька видiв господарської дiяльностi, для яких установлено рiзнi ставки податку, придбавають одне свiдоцтво платника податку i сплачують податок за бiльшою ставкою.
5.8. Фiзичнi особи, якi провадять господарську дiяльнiсть не за мiсцем державної реєстрацiї або на всiй територiї України, придбавають одне свiдоцтво платника податку i сплачують податок за ставкою 200 гривень з розрахунку на календарний мiсяць, а для видiв дiяльностi, визначених у пiдпунктi 5.1.1 пункту 5.1 цiєї статтi за ставкою 600 гривень з розрахунку на календарний мiсяць.


    Стаття 6. Ставки податку для юридичних осiб

6.1. Ставки податку для юридичних осiб встановлюються у розмiрi:

6.1.1) 3 вiдсотки бази оподаткування у разi сплати податку на додану вартiсть згiдно роздiлу V цього Кодексу;

6.1.2) 5 вiдсоткiв бази оподаткування у разi включення податку на додану вартiсть до складу єдиного податку.

6.2. На перiод з 1 сiчня 2011 року до 31 грудня 2015 року для юридичних осiб якi провадять господарську дiяльнiсть виключно з надання послуг та обсяг доходу яких протягом календарного року при пiдтвердженнi статусу платника податку не перевищує 300 000 гривень, установлюється нульова ставка податку.
До господарської дiяльностi з надання послуг, на якi поширюється дiя пункту 5.2 статтi 5 та пункту 6.2 статтi 6, належать:
1) виготовлення взуття за iндивiдуальним замовленням;
2)послуги з ремонту взуття;
3) виготовлення швейних виробiв за iндивiдуальним замовленням;
4)виготовлення виробiв зi шкiри за iндивiдуальним замовленням;
5) виготовлення виробiв з хутра за iндивiдуальним замовленням;
6)виготовлення спiднього одягу за iндивiдуальним замовленням;
7) виготовлення текстильних виробiв та текстильної галантереї за iндивiдуальним замовленням;
8)виготовлення головних уборiв за iндивiдуальним замовленням;
9) додатковi послуги до виготовлення виробiв за iндивiдуальним замовленням;
10)послуги з ремонту одягу та побутових текстильних виробiв;
11) виготовлення та в’язання трикотажних виробiв за iндивiдуальним замовленням;
12) послуги з ремонту трикотажних виробiв;
13) виготовлення килимiв та килимових виробiв за iндивiдуальним замовленням;
14) послуги з ремонту та реставрацiї килимiв та килимових виробiв;
15) виготовлення шкiряних галантерейних та дорожнiх виробiв за iндивiдуальним замовленням;
16) послуги з ремонту шкiряних галантерейних та дорожнiх виробiв;
17) виготовлення меблiв за iндивiдуальним замовленням;
18) послуги з ремонту, реставрацiї та поновлення меблiв;
19) виготовлення теслярських та столярних виробiв за iндивiдуальним замовленням;
20) технiчне обслуговування та ремонт автомобiлiв, мотоциклiв, моторолерiв i мопедiв за iндивiдуальним замовленням;
21) послуги з ремонту радiотелевiзiйної та iншої аудiо- та вiдеоапаратури;
22) послуги з ремонту електропобутової технiки та iнших побутових приладiв;
23) послуги з ремонту годинникiв;
24) послуги з ремонту велосипедiв;
25) послуги з технiчного обслуговування i ремонту музичних iнструментiв;
26) виготовлення металовиробiв за iндивiдуальним замовленням;
27) послуги з ремонту iнших предметiв особистого користування, домашнього вжитку та металовиробiв;
28) виготовлення ювелiрних виробiв за iндивiдуальним замовленням;
29) послуги з ремонту ювелiрних виробiв;
30) прокат речей особистого користування та побутових товарiв;
31) послуги з виконання фоторобiт;
32) послуги з оброблення плiвок;
33) послуги з прання, оброблення бiлизни та iнших текстильних виробiв;
34) послуги з чищення та фарбування текстильних, трикотажних i хутрових виробiв;
35) вичинка хутрових шкур за iндивiдуальним замовленням;
36) послуги перукарень;
37) ритуальнi послуги;
38) послуги, пов’язанi з сiльським та лiсовим господарством;
39) послуги домашньої прислуги;
40) послуги, пов’язанi з очищенням та прибиранням примiщень за iндивiдуальним замовленням;
41) послуги з фото- та вiдеозйомки за iндивiдуальним замовленням;
42) послуги з денного догляду за дiтьми, особами похилого вiку, у тому числi за особами з фiзичними та розумовими вадами.


    Стаття 7. Податковий (звiтний) перiод

7.1. Податковим (звiтним) перiодом для платникiв податку є календарний квартал.

7.2. Податковий (звiтний) перiод починається з першого календарного дня першого мiсяця податкового (звiтного) перiоду i закiнчується останнiм календарним днем останнього мiсяця податкового (звiтного) перiоду.

7.3. Для суб’єктiв господарювання, якi перейшли до сплати податкiв за спрощеною системою оподаткування iз загальної системи оподаткування, перший податковий (звiтний) перiод починається з першого календарного дня першого мiсяця податкового (звiтного) перiоду, що настає за мiсяцем, в якому таким особам видано свiдоцтво платника податку, i закiнчується останнiм календарним днем останнього мiсяця такого перiоду.

7.4. Для новоутворених суб’єктiв господарювання перший податковий (звiтний) перiод починається з початку того кварталу, в якому видано свiдоцтво платника податку.

7.5. У разi державної реєстрацiї припинення юридичних осiб та державної реєстрацiї припинення пiдприємницької дiяльностi фiзичними особами, якi є платниками податку, останнiм податковим (звiтним) перiодом вважається перiод, що закiнчується днем такої державної реєстрацiї.


    Стаття 8. Порядок нарахування та строки сплати податку

8.1. Фiзичнi особи сплачують податок шляхом здiйснення попереднього (авансового) платежу щомiсяця до 20 числа (включно) до початку мiсяця, за який здiйснюється сплата податку. Фiзичнi особи можуть здiйснити сплату податку авансовим внеском за весь податковий перiод (квартал, рiк), але не бiльш як до кiнця поточного звiтного року.
Отриманi доходи, сума перевищення доходу, нарахованi та сплаченi суми податку вiдображаються платником у декларацiї за вiдповiдний звiтний перiод.
Сума сплаченого податку є узгодженою, остаточною i не включається до перерахунку загальних податкових зобов’язань фiзичної особи – платника податку. При цьому доходи, отриманi в результатi провадження господарської дiяльностi, не включаються до складу його загального оподатковуваного доходу за результатами звiтного року.

8.2. Юридичнi особи сплачують податок щомiсяця до 20 числа (включно) мiсяця, що настає за мiсяцем, за який здiйснюється сплата податку.

8.3. Сума податку перераховується на окремий рахунок органiв Державного казначейства України.

8.4. Суми податку, не сплаченi в установленi строки, вважаються податковим боргом i стягуються до бюджету згiдно з положеннями цього Кодексу.


    Стаття 9. Ведення облiку i складення звiтностi платниками податку

9.1. Для визначення результатiв господарської дiяльностi на пiдставi первинних документiв платники податку ведуть книгу облiку доходiв i витрат шляхом вiдображення у хронологiчнiй послiдовностi здiйснених господарських i фiнансових операцiй.

9.2. Форма книги облiку доходiв i витрат та порядок її ведення встановлюються центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi пiдприємництва за погодженням з центральним органом державної податкової служби.

9.3. Юридичнi особи ведуть бухгалтерський облiк та складають фiнансову звiтнiсть у встановленому законодавством порядку за спрощеною формою затвердженою центральним органом виконавчої влади iз забезпечення реалiзацiї єдиної фiнансової полiтики.

9.4. Платники податку не звiльняються вiд ведення податкового облiку, складання i подання звiтностi, пов’язаної зi сплатою iнших податкiв i зборiв (обов’язкових платежiв), платниками яких вони є згiдно з цим Кодексом та iншими законодавчими актами.

9.5. За результатами господарської дiяльностi протягом податкового (звiтного) перiоду платники податку подають до органу державної податкової служби декларацiю суб’єкта малого пiдприємництва – платника податку в строк, встановлений для квартального податкового (звiтного) перiоду.

9.6. Форма декларацiї затверджується центральним органом державної податкової служби за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi пiдприємництва.

9.7. Податкова звiтнiсть складається та подається наростаючим пiдсумком.


    Стаття 10. Особливостi обкладення платникiв податку окремими податками i зборами (обов’язковими платежами)

10.1. Платники податку не є платниками таких податкiв i зборiв (обов’язкових платежiв):
а) податку на прибуток пiдприємств;
б) податку на доходи фiзичних осiб у частинi доходiв (об’єкта оподаткування), що отриманi в результатi господарської дiяльностi фiзичної особи та оподаткованi згiдно з цiєю главою;
в) податку на додану вартiсть з операцiй з постачання товарiв та послуг, мiсце надання яких розташоване на митнiй територiї України, за винятком податку на додану вартiсть, що сплачується юридичними особами, якi обрали ставку оподаткування у розмiрi 3 вiдсотки;
г) збору за провадження деяких видiв пiдприємницької дiяльностi;
ѓ) земельного податку (на перiод з 1 сiчня 2011 року до 31 грудня 2015 року), крiм земельного податку за земельнi дiлянки, що не використовуються для ведення пiдприємницької дiяльностi та земельнi дiлянки, що знаходяться у власностi фiзичних осiб;
д) збору за спецiальне використання води (на перiод з 1 сiчня 2011 року до 31 грудня 2015 року).

10.2. Податки i збори (обов’язковi платежi), не зазначенi у пунктi 10.1 цiєї статтi, сплачуються платниками податку в порядку i розмiрах, встановлених цим Кодексом, а страховi внески до Пенсiйного фонду України i фондiв загальнообов’язкового державного соцiального страхування —в порядку, визначеному законами про загальнообов’язкове державне пенсiйне та соцiальне страхування.

10.3. Платники податку зобов’язанi нараховувати, вiдраховувати та перераховувати до бюджету, Пенсiйного фонду України, фондiв загальнообов’язкового державного соцiального страхування, податок на доходи фiзичних осiб, збори та страховi внески, пов’язанi з виплатою заробiтної плати (доходу) працiвникам, якi перебувають з ними у трудових вiдносинах.

10.4. Платники податку вважаються податковими агентами найманих ними осiб та/або фiзичних осiб, якi перебувають з ними у цивiльно-правових вiдносинах, стосовно будь-яких оподатковуваних доходiв, нарахованих на користь таких осiб, включаючи будь-якi доходи, якi остаточно оподатковуються пiд час їх виплати.


    Стаття 11. Порядок переходу до сплати податкiв за спрощеною системою оподаткування або вiдмови вiд сплати податкiв за спрощеною системою оподаткування

11.1. Суб’єкти господарювання за власним бажанням можуть обрати спрощену систему оподаткування шляхом отримання свiдоцтва платника податку.

11.2. Рiшення про перехiд до сплати податкiв за спрощеною системою оподаткування може бути прийняте суб’єктом господарювання один раз протягом календарного року шляхом подання вiдповiдної письмової заяви до органу державної податкової служби за мiсцем державної реєстрацiї суб’єкта господарювання не пiзнiше нiж за 10 робочих днiв до початку наступного податкового (звiтного) перiоду.

11.3. Змiна (доповнення або виключення) виду господарської дiяльностi, перехiд до сплати податку за iншою ставкою, а також вiдмова вiд застосування спрощеної системи оподаткування можуть бути здiйсненi суб’єктами господарювання, якi вiдповiдають вимогам статтi 2 цiєї глави, з початку нового податкового (звiтного) перiоду за умови подання вiдповiдної заяви у порядку, визначеному пунктом 11.2 цiєї статтi.

11.4. Орган державної податкової служби зобов’язаний безоплатно видати протягом 10 робочих днiв iз дня подання суб’єктом господарювання заяви про обрання спрощеної системи оподаткування свiдоцтво платника податку або надати письмову мотивовану вiдмову, яка може бути оскаржена таким суб’єктом у судовому порядку. Свiдоцтво видається особисто фiзичнiй особi або особi уповноваженiй суб’єктом господарювання пiд пiдпис.

11.5. Суб’єкт господарювання, який утворюється в результатi реорганiзацiї будь-якого платника податку, що має непогашенi податковi зобов’язання чи податковий борг (недоїмку), якi виникли до такої реорганiзацiї, може бути зареєстрований як платник податку за умови погашення таких податкових зобов’язань чи податкового боргу (недоїмки).

11.6. Новоутворенi та зареєстрованi в установленому порядку суб’єкти господарювання, якi протягом 10 календарних днiв з дня державної реєстрацiї подали заяву про перехiд до сплати податкiв за спрощеною системою оподаткування до органу державної податкової служби за мiсцем їх реєстрацiї, вважаються платниками податку з дня державної реєстрацiї такого платника. Суб’єкт господарювання, який утворюється в результатi реорганiзацiї будь-якого платника податку, що має непогашенi податковi зобов’язання чи податковий борг (недоїмку), якi виникли до такої реорганiзацiї, може бути зареєстрований як платник єдиного податку пiсля погашення таких податкових зобов’язань чи податкового боргу (недоїмки). При цьому пiд час розгляду органом державної податкової служби заяви про видачу свiдоцтва платника податку, поданої новоутвореною фiзичною особою – пiдприємцем, який ранiше вже був у встановленому законом порядку зареєстрований як платник єдиного податку i самостiйно прийняв рiшення про припинення пiдприємницької дiяльностi, враховується вся сума доходу, отриманого такою особою в результатi провадження пiдприємницької дiяльностi за спрощеною системою оподаткування (але не бiльш як за рiчний перiод до дати подання такої заяви).

11.7. Свiдоцтво платника податку видається на календарний рiк. Для продовження дiї свiдоцтва платника податку на наступний календарний рiк заява подається в обов’язковому порядку в установлений пунктом 10.2 цiєї статтi строк.

11.8. Бланк свiдоцтва платника податку є документом суворого облiку, що запроваджується на всiй територiї України. У разi втрати або зiпсування свiдоцтва платнику податку видається дублiкат свiдоцтва в порядку, установленому пунктом 10.4 цiєї статтi.

11.9. Якщо платник єдиного податку – фiзична особа провадить господарську дiяльнiсть iз використанням найманої працi, то для кожної особи, яка перебуває з ними у трудових вiдносинах, орган державної податкової служби видає такому платниковi податку довiдку про трудовi вiдносини фiзичної особи з платником податку (далi – довiдка). Довiдка видається на безоплатнiй основi протягом 5 робочих днiв з дня звернення. У разi збiльшення кiлькостi найманих працiвникiв платники податку повиннi одержати вiдповiднi довiдки для таких працiвникiв. У разi зменшення кiлькостi найманих працiвникiв платники податку повиннi повернути виданi на таких працiвникiв довiдки до органу державної податкової служби. Суб’єкти господарювання у своїй дiяльностi зобов’язанi використовувати найману працю на умовах законодавства про працю.

11.10. Копiя свiдоцтва платника податку та довiдка повиннi розмiщуватися на робочому мiсцi найманого працiвника, свiдоцтво у платника податку та пред’являтися працiвникам контролюючих органiв, яким надано вiдповiднi функцiональнi повноваження на проведення перевiрки. Свiдоцтво платника податку та довiдки, виданi платникам податку, не можуть бути переданi iншим, крiм зазначених у них, особам. Свiдоцтво платника податку, строк дiї якого закiнчився, пiдлягає поверненню у п’ятиденний строк разом з усiма довiдками органу державної податкової служби, який їх видав.

11.11. Свiдоцтво платника єдиного податку анулюється органом державної податкової служби у разi: подання платником єдиного податку заяви про вiдмову вiд застосування спрощеної системи оподаткування; припинення пiдприємницької дiяльностi фiзичної особи та/або лiквiдацiї (реорганiзацiї) юридичної особи; виникнення податкової заборгованостi зi сплати єдиного податку протягом двох послiдовних кварталiв; провадження господарської дiяльностi, на яку не поширюється дiя цiєї глави; перевищення граничної чисельностi найманих осiб, встановленої у пунктi 2.1 статтi 2 цiєї глави; перевищення граничного обсягу доходу, встановленого у пунктi 2.1 статтi 2 цiєї глави; застосування платником податку iншого способу розрахункiв, нiж зазначенi у пунктi 2.3 статтi 2 цiєї глави; неоформлення в установленому порядку трудових вiдносин при фактичному використаннi найманої працi; недотримання вимог нарахування та виплати заробiтної плати.

11.12. Форма свiдоцтва платника податку та довiдки та порядок їх видачi (анулювання) встановлюються центральним органом державної податкової служби за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi пiдприємництва.

11.13. У разi припинення платником податку провадження господарської дiяльностi податковi зобов’язання зi сплати податку нараховуються такому платниковi до останнього дня (включно) календарного мiсяця його фактичної дiяльностi.

11.14. Процедура переходу платника податкiв до сплати за спрощеною або загальною системою оподаткування, а також порядок оподаткування платникiв податкiв у разi такого переходу, визначаються центральним органом державної податкової служби за погодженням з центральним органом виконавчої влади iз забезпечення реалiзацiї єдиної державної фiнансової полiтики та центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi пiдприємництва.


    Стаття 12. Вiдповiдальнiсть платника податку

12.1. Платник податку несе вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством за правильнiсть нарахування, своєчаснiсть подання декларацiй та сплати податкiв, платником яких вiн є вiдповiдно до цього Кодексу.

12.2. У випадку, якщо платник єдиного податку – фiзична особа, бiльше половини свого доходу за три, шiсть, дев’ять чи дванадцять мiсяцiв наростаючим пiдсумком з початку року отримав вiд одного замовника (клiєнта, покупця), такий платник податку позбавляється права на сплату єдиного податку в цих перiодах i сплачує податки i збори у вiдповiдностi до загальної системи оподаткування.

12.3. На пiдставi договору оренди на мiсцi проведення пiдприємницької дiяльностi фiзичної особи пiдприємця – платника єдиного податку не може проводити дiяльнiсть iнша особа, яка зареєстрована платником єдиного податку.

12.4. У разi застосування платником податку iншого способу розрахункiв, нiж зазначенi у пунктi 2.3 статтi 2 цiєї глави, або здiйснення операцiй, на якi вiдповiдно до пункту 2.2 статтi 2 цiєї глави не поширюється спрощена система оподаткування, дохiд, отриманий платником податку в результатi здiйснення таких операцiй, оподатковується за ставкою податку у розмiрi 15 вiдсоткiв – для фiзичних осiб та за подвiйною ставкою єдиного податку – для юридичних осiб.

12.5. У разi коли фiзична особа – платник податку провадить дiяльнiсть, не зазначену у свiдоцтвi платника податку, дохiд, отриманий вiд провадження такої дiяльностi, оподатковується за ставкою податку у розмiрi 15 вiдсоткiв. При цьому такий платник податку зобов’язаний внести вiдповiднi змiни до свiдоцтва платника податку або перейти до сплати податкiв за загальною системою оподаткування починаючи з наступного податкового (звiтного) перiоду.

12.6. У разi коли у податковому (звiтному) перiодi обсяг доходу, отриманого фiзичною особою, перевищує обсяг, зазначений у пiдпунктi 2.1.1 пункту 2.1 статтi 2 цiєї глави, сума перевищення за результатами такого податкового (звiтного) перiоду оподатковується за ставкою податку у розмiрi 15 вiдсоткiв – без втрати платником права залишатись на спрощенiй системi оподаткування до кiнця звiтного року.

12.7. У разi, коли у податковому (звiтному) перiодi обсяг доходу, отриманого юридичною особою, перевищує обсяг, зазначений у абзацi третьому пiдпункту 2.1.2 статтi 2 цiєї глави, сума перевищення за результатами такого податкового (звiтного) перiоду оподатковується за подвiйною ставкою податку – без втрати платником права залишатись на спрощенiй системi оподаткування до кiнця звiтного року.

12.8. У разi недотримання положень статтi 2 цiєї глави платник податку зобов’язаний перейти до сплати податкiв за загальною системою оподаткування починаючи з наступного кварталу i втрачає право сплачувати податки за спрощеною системою оподаткування протягом наступного календарного року.

12.9. За не оформлення трудових вiдносин у разi фактичного використання найманої працi платники податку несуть адмiнiстративну та кримiнальну вiдповiдальнiсть згiдно iз законами.


  Глава 2. Фiксований сiльськогосподарський податок

  Глава 3. Спецiальний режим оподаткування суб’єктiв господарювання, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти на основi енергозберiгаючих, екологiчно прийнятних та високих технологiй

  Глава 4. Спецiальний режим оподаткування технологiчних паркiв, їх учасникiв та спiльних пiдприємств, що виконують проекти технологiчних паркiв

  *   Не цікаві для широкого загалу місця - меншим шрифтом.
Коментарі до прийнятого документа - після прочитання.