|
{ стаття 16, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} Стаття 16. Призначення та структура Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування {частина 1, стаття 16, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} 1. Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі – Державний реєстр) створюється для забезпечення: ведення обліку платників і ЗО у системі зодСС та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками ЄВ та про набуття ЗО права на отримання страхових виплат за окремими видами зодСС ; нарахування та обліку виплат за окремими видами зодСС . 2. ДержРеєстр зодСС складається з реєстру страхувальників і реєстру ЗО . {частина 3, стаття 16, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} 3. Ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі положення про Державний реєстр ( z1005-10 ) ( Проект ) , що затверджується Пенсійним фондом центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. {абзац 2, частина 3, стаття 16, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування. Стаття 17. Використання інформації з Державного реєстру {частина 1, стаття 17, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} 1. Інформація з Державного реєстру використовується з додержанням вимог статті 23 ЗУ "Про інформацію" ( 2657-12 ) виключно для потреб, визначених цим Законом та законами з окремих видів загальнообов'язкового державного соціального страхування , а також для призначення всіх видів державної соціальної допомоги та субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива та для обміну інформацією з Централізованим банком даних з проблем інвалідності . {частина 2, стаття 17, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} 2. Між центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом, що веде ведуть Державний реєстр, та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування здійснюється обмін інформацією на безоплатній основі в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. { частина 3, стаття 17, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013}, {ЗУ 5462-VI з 09.12.2012} 3. Пенсійний фонд та ДПАУ центральний орган виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику, забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, здійснюють обмін інформацією з Державного реєстру та Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів Централізованого банку даних з проблем інвалідності у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики із зазначеним центральним органом виконавчої влади . { частина 4, стаття 17, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} 4. Інформація з Державного реєстру надається на запит органів праці та соціального захисту населення для призначення всіх видів державної соціальної допомоги та субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення. { частина 4, 5, стаття 17, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} 4. 5. Інформація з Державного реєстру надається на запит платників ЄВ та/або ЗО у порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. { частина 5, 6, стаття 17, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} 5. 6. Надання доступу до інформації з ДержРеєстру здійснюється у порядку, встановленому ПФ за погодженням з ФзодСС . Стаття 18. Джерела формування Державного реєстру { абзац 1-13, частина 1, стаття 18, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} 1. Джерелами формування Державного реєстру є відомості, що надходять до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду від: державних реєстраторів ЮО та ФО-П ; платників ЄВ ; ЗО ; ФзодСС ; { абзац 6, частина 1, стаття 18, Розділ V } {ЗУ 5462-VI з 09.12.2012} державних органів реєстрації актів цивільного стану центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, виконавчих органів сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад ; { абзац 7, частина 1, стаття 18, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} органів державної податкової служби органів доходів і зборів та уповноважених суб’єктів для обліку даних Єдиного державного демографічного реєстру ; { абзац 8, частина 1, стаття 18, Розділ V } {ЗУ 5462-VI з 09.12.2012} органів державної статистики центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики ; державної служби зайнятості; інших підприємств, установ, організацій та військових частин; { абзац 11, частина 1, стаття 18, Розділ V } {ЗУ 5462-VI з 09.12.2012} органів Державного казначейства України центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів ; територіальних органів Пенсійного фонду за результатами перевірок платників ЄВ ; інших джерел, передбачених законодавством. Стаття 19. Реєстр страхувальників { частина 1, стаття 19, Розділ V } 1. Реєстр страхувальників – автоматизований банк відомостей, створений для ведення обліку платників ЄВ – страхувальників. {абзац 2, частина 1, стаття 19, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} Реєстр страхувальників формує та веде центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, користувачами цього реєстру є органи доходів і зборів, Пенсійний фонд та фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування. { частина 2, стаття 19, Розділ V } 2. До реєстру страхувальників вносяться такі відомості: {пункт 1, частина 2, стаття 19, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013}, {ЗУ 5492-VI з 06.12.2012} 1) ідентифікаційний код податковий номер ЮО (ідентифікаційний номер фізичних осіб – платників податків). Відомості про осіб, які через релігійні або інші переконання відмовилися від ідентифікаційного номера та мають у паспорті відмітку або відповідний запис у безконтактному електронному носії паспорта громадянина України про наявність у них права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера, обліковуються в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики , що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення центральним органом державної влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, та Пенсійним фондом ; 2) найменування (для ФО-П та ФО , які використовують найману працю, – прізвище, ім'я, по батькові); 3) місцезнаходження (для ЮО ) та місце реєстрації місця проживання або місце фактичного проживання (для ФО ) ; 4) форма власності; 5) види економічної діяльності, в тому числі основний; 6) клас професійного ризику виробництва; 7) кількість працівників на дату подання звітності та осіб, які виконують роботи (надають послуги) за Ц-ПД ; 8) інша інформація, необхідна для обліку платників, їх зобов'язань та сплати ЄВ . { частина 3, стаття 19, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} 3. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, оприлюднює на власному офіційному веб-сайті дані з реєстру страхувальників про взяття на облік страхувальника та його клас професійного ризику виробництва у встановленому. { стаття 20, Розділ V } Стаття 20. Реєстр застрахованих осіб {частина 1, стаття 20, Розділ V } 1. Реєстр ЗО – автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку ФО , які підлягають зодСС відповідно до закону. {абзац 2, частина 1, стаття 20, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013} Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд, користувачами цього реєстру є органи доходів і зборів та фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування. 2. Персоніфіковані відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) ЗО , на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та інші відомості подаються до ПФ роботодавцями, підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства. Відомості про ФО-П та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, подаються безпосередньо зазначеними особами. { абзац 3, частина 2, стаття 20, Розділ V } {ЗУ 5462-VI з 09.12.2012} Порядок та строки подання відомостей, зазначених в абзацах першому і другому цієї частини, встановлюються ПФ за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики , що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення . { частина 3, стаття 20, Розділ V } 3. На кожну ЗО заводиться персональна облікова картка, до якої включаються такі відомості: { абзаци 1-9, пункт 1), частина 3, стаття 20, Розділ V } 1) умовно-постійна частина картки: { абзац 2, пункт 1), частина 3, стаття 20, Розділ V } номер посвідчення застрахованої особи; { Абзац 2 підпункту 1) частини 3 статті 20 набирає чинності з 01.01.2014 р. – див. п.1 розділу VIII цього Закону } прізвище, ім'я та по батькові на момент подання відомостей до ПФ ; дата народження; стать; { абзац 6, пункт 1), частина 3, стаття 20, Розділ V } {ЗУ 5492-VI з 06.12.2012} унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі та серія, номер і назва документа, з якого взято взяті відомості для до персональної облікової картки; громадянство; номер телефону (за згодою); відмітка про смерть; { абзац 1-9, пункт 2), частина 3, стаття 20, Розділ V } 2) частина картки, що відображає загальний страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого ЄВ та інші дані, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат за окремими видами зодСС : ідентифікаційний номер платника (крім осіб, які через релігійні або інші переконання відмовилися від ідентифікаційного номера); рік, за який внесено відомості; розмір ЄВ за відповідний місяць; сума сплаченого ЄВ за відповідний місяць; позначка про особливі умови праці, що дають право на пільги із зодСС ; сума виплат (доходу), з якої сплачено страхові внески за відповідний місяць; кількість відпрацьованих ЗО календарних днів (годин) за відповідний місяць; інша інформація, необхідна для обчислення та призначення страхових виплат за окремими видами зодСС ; 3) частина картки, що відображає здійснення виплат за окремими видами зодСС . Персональна облікова картка ЗО зберігається в ПФ протягом усього життя особи, а після її смерті – протягом 75 років на паперових та/або електронних носіях за наявності засобів, що гарантують ідентичність паперового та електронного документів. { частина 4, стаття 20, Розділ V } {ЗУ 5462-VI з 09.12.2012} 4. Державний орган Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану , за формою, встановленою відповідно до законодавства, протягом десяти робочих днів після реєстрації смерті особи подає відповідні відомості територіальному органу ПФ . { частина 5, стаття 20, Розділ V } {ЗУ 5462-VI з 09.12.2012} 5. Зміни та уточнення вносяться до відомостей реєстру ЗО у порядку, встановленому ПФ за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики , що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення . 6. Відомості про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого ЄВ та інші дані, що містяться в реєстрі ЗО , використовуються для обчислення та призначення страхових виплат за зодСС . { стаття 21, Розділ V } Стаття 21. Захист інформації Державного реєстру {частина 1, стаття 21, Розділ V } {ЗУ 406-VІI з 11.08.2013}, 1. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійний фонд забезпечує забезпечують захист інформації Державного реєстру відповідно до законодавства. Посадові особи органів, яким надається інформація з ДержРеєстру , несуть згідно із законами України відповідальність за її використання не за призначенням та за недодержання вимог, встановлених законом. 2. Захист інформації ДержРеєстру забезпечується шляхом: додержання вимог щодо захисту інформації, встановлених відповідно до цього Закону та інших актів законодавства; використання засобів обчислювальної техніки, програмного забезпечення, засобів зв'язку та інших засобів, які відповідають установленим вимогам щодо захисту інформації; здійснення контролю за станом роботи щодо захисту інформації. { частина 3, стаття 21, Розділ V } {ЗУ 5462-VI з 09.12.2012} 3. Контроль за додержанням вимог щодо захисту інформації ДержРеєстру здійснюється центральним органом виконавчої влади у сфері інформації , що реалізує державну політику у сфері захисту персональних даних . { стаття 22, Розділ V } Стаття 22. Посвідчення застрахованої особи { абзац 1, частина 1, стаття 22, Розділ V } {ЗУ 5316-VI з 04.11.2012} 1. Особи, які підлягають зодСС , одержують Посвідчення ЗО , яке є єдиним для всіх видів страхування та документом суворої звітності . Порядок видачі та зразок Посвідчення ЗО затверджуються КМУ . Посвідчення ЗО має номер, що відповідає номеру облікової картки ЗО в ДержРеєстрі і не змінюється протягом усього життя ЗО . 2. Номер Посвідчення ЗО є обов'язковим для використання підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, фізичними особами у разі виплати доходів, з яких сплачується єдиний внесок. 3. За невиконання вимог, передбачених частиною другою цієї статті, посадові особи несуть відповідальність згідно із законом. { Стаття 22 набирає чинності з 01.01.2014 р. – див. п.1 розділу VIII цього Закону } |
Погомоніти щодо ЄСВ можна на нашому Форумі "Єдиний соціальний внесок". |
• Стаття 165-1.
Порушення законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування
і загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
ЗУ № 8073-X від 07.12.1984 р. Кодекс України про адміністративні правопорушення Коментарі до прийнятого документа. * Не цікаві для широкого загалу місця – меншим шрифтом. |